Невдачі переслідують Олю Полякову: провальний ролик і проблеми з Євробаченням

Оля Полякова, Михайло Ясинський

Керівник проєктів Олі Полякової Михайло Ясинський не задоволений відповіддю телерадіокомпанії і розглядає звернення до судових органів

Виконавиці Олі Поляковій відмовили у праві взяти участь у Національному відборі на Євробачення. Громадський мовник, що організовує даний внутрішній конкурс, дав негативну відповідь на прохання виконавиці переглянути умови участі. Директор співачки висловив своє ставлення до цього і, можливо, позиватиметься до суду з організаторами змагання.

Заради Полякової правила змінювати не мають наміру

У відповіді, яку Громадський мовник оприлюднив на вебсайті, він вказав, що із запиту Полякової не зрозуміло, які саме умови вона бажає відкоригувати і підкреслив, що вони залишаються незмінними.

“16 жовтня Суспільне Мовлення прийняло звернення Ольги Полякової стосовно корегування умов Нацвідбору на Пісенний форум Євробачення без конкретизації, що саме пропонується відредагувати. Суспільне визначає, затверджує та публікує на офіційному сайті Пісенного форуму Євробачення правила національного відбору, котрі не можуть бути відредаговані після його початку. Національний відбір розпочато 3 вересня 2025 року”, – зазначено в документі.

Попри те, що виконавиця не роз’яснила у своєму зверненні, яку саме умову або умови вона просить переглянути, проте багато людей та експертів вирішили, що мова йде про заборону брати участь у Нацвідборі тим митцям, котрі після початку війни у 2014 році виступали у Росії або на окупованих територіях, тобто у Криму. Тому укладачі конкурсу завчасно відповіли і на це питання.

“За час 11 років у окремих людей могло змінитися осмислення початку російсько-української війни. Суспільне цінує внесок кожного та кожної у допомогу українській армії та розбудову української культури. Разом з тим, дата початку війни є сталою — її неможливо “пересунути” зважаючи на особисті історії чи заслуги.

Суспільне Мовлення несе відповідальність перед суспільством, бере до уваги реалії військового часу і вважає неприйнятним представлення України артистами, які провадили концертну діяльність на території держави-агресора, в АР Крим та/або на іншій окупованій території України після 15 березня 2014 року та на території Республіки Білорусь після 24 лютого 2022 року”, – вказано у документі.

Порушення законодавства України

На відповідь Суспільного Мовника відгукнувся керівник проєктів Полякової Михайло Ясинський. У своєму Facebook він висловив розчарування, що організатори Нацвідбору не захотіли відгукнутися на пропозицію артистки.

Суспільне не бажає розпочати дискусію стосовно заміни застарілих умов, котрі з’явилися внаслідок діяльності людей, далеких від тез, зазначених у листі відповіді.

Бо тоді треба буде згадати про членів журі, та переможців після 2014-го, на котрому вони так влучно зауважили, які нам добре знайомі і імена яких дуже не хотілося б називати. Але це з’являється попереду. На жаль”, – написав Михайло.

Зважаючи на його публікацію, на нас чекає ще змагання, імовірно навіть у суді, за право взяти участь у Нацвідборі. Ясинський підкреслив, що таке обмеження по суті є незаконним, бо Суспільне це державний канал, а отже він повинен діяти в рамках законодавства України.

Найкраще, що вони могли б вчинити зараз, так це нічого не відповідати, а просто в день оприлюднення імен учасників не назвати Полякову. І все. Але ні. Вони в черговий раз показують рівень власної комунікації.

Це говорить про те, що з якоїсь причини вони вирішили взяти на себе майже державні функції, або забули, що не є приватною компанією.

Тому, якщо посилатися на погляди фахівців, то вони зазначають, що:

“Заборона брати участь у відборі через факти минулих гастролей — це обмеження доступу до конкурсу не за творчими критеріями, а за “поведінковою” ознакою. У публічно-правовій площині Суспільне, діючи як організатор загальнонаціонального конкурсу, має дотримуватися конституційного принципу рівності (ст. 24 Конституції). Якщо суд визнає, що така умова є дискримінаційною або невідповідною меті конкурсу, її можуть скасувати, а відмову у допуску — визнати протиправною.

НСТУ функціонує за спеціальним законом про Суспільні медіа, який закріплює публічність і підзвітність діяльності мовника; тож внутрішні умови конкурсу повинні відповідати Конституції та загальним принципам права”, – цитує директор не названого юриста.

Далі Ясинський написав слова, котрі можливо розцінити як попередження, що він може подати позов до суду і через його рішення все ж досягти того, щоб Полякова або брала участь у конкурсі, або взагалі відмінити будь-яке рішення суддів. Зрозуміло без сумніву, що це не кінець і в історії буде продовження.

Можливо припустити, що позов не буде задоволений, в чому я дуже не впевнений. Але йти на ризик скасування результатів відбору просто не розпочавши розмову з професійною спільнотою про невідповідність правил до сьогодення – це взагалі професійно? Це відповідально? Коротше, до завтра”, – написав він.

MARUV та Полякова не порушували законодавства України виступаючи у Росії

Нагадаємо, що цей пункт у правилах Нацвідбору був запроваджений після перемоги на цьому конкурсі MARUV у 2019 році. Фактично це був тоді єдиний спосіб не дозволити цій виконавиці поїхати на Євробачення. Проблема полягала у тому, що у неї вже були заплановані виступи по Росії після того, як пройде пісенний конкурс. Проти її участі у змаганні тоді виступило багато глядачів, хоча інші проголосували саме за неї і завдяки ним вона посіла перше місце.

Згідно з інсайдерською інформацією, представники Суспільного мовника тоді побоювалися, що MARUV має доволі нестійку політичну позицію і не бачила значної проблеми в тому, що Росія вже анексувала Крим та захопила велику частину Донбасу. Хоча, заради об’єктивності варто зазначити, що виконавиця та її колеги, котрі поїхали виступати після цих подій до Росії своїми гастролями жодного законодавства України не порушили.

“Я не в курсі, що робили українські артисти (і люди інших професій) в росії після березня 2014-го року. Але, на жаль, закони України, мабуть, у 2014-му не забороняли відвідування країни-агресора. Тому єдине, чого потрібно дотриматись – це рівність умов для всіх конкурсантів Нацвідбору. Але станом на сьогодні, коли триває війна, я би правил не змінював”, – сказав Ігор Кондратюк, коли Полякова попросила переглянути умови Нацвідбору.

Суспільний мовник на це відповів тим, що умови Нацвідборів в різних державах можуть бути різними. Деінде не проводиться жодних конкурсів і Мовник сам вирішує, кого відрядити. В інших за різними умовами проводиться конкурс, де долю переможця вирішують або судді, або глядачі, або виноситься спільний висновок.

Черговий промах Полякової

Загалом складається таке враження, що Оля та її директор започаткували все це заради розкрутки її нової композиції Warrior. Ймовірно саме з нею вона готова представити Україну на Євробаченні. Проте варто сказати, що трек не дуже добре отримав відгук у YouTube – за чотири дні 84 тисячі переглядів. Для зірки рівня Полякової, в якої популярні кліпи за такий період набирали по декілька мільйонів, це дуже мало.

Відео відзняли дуже яскраве і якісне, де співачка з’являється у вигляді Диво-жінки, котру у супер-геройському кіно DC зіграла актриса Галь Гадот. Однак сама пісня поки не стала вірусною. Відповідно вона може стати черговою невдачею співачки у якої останнім часом ніяк не виходить випустити хіт, котрий би зрівнявся за відомістю зі “Шльопками” або “Королевою ночі”.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь