Аніта Соловей. Фото з архіву блогерки та підприємиці
Лідери думок, бізнесмени та представники благодійних фондів зустрінуться на одній сцені, щоби поділитись своїм досвідом створення успішного блогу.
Цього тижня, 26 серпня, у Києві відбудеться перша масштабна українська конференція, присвячена блогінгу — Orange forum. Захід заснувала успішна блогерка та молода підприємниця Аніта Соловей.
Журналісти «Вечірнього Києва» розпитали Аніту про те, як завоювати багатотисячну аудиторію, мати з того прибуток, а також про те, якою буде перша в Україні конференція для блогерів.
— Аніто, розкажіть про ваш досвід у блогінгу: з чого починали та скільки років ви займаєтесь цим?
— Мій досвід у блогінгу почався шість років тому, коли ми з моєю агенцією нерухомості відкривали перший готель. Тоді мої маркетологи пропонували безкоштовно заселити у нього блогерів, натомість в мене була негативна реакція, бо я не розуміла цю ідею. Але з часом ми побачили силу блогерів і першими почали впроваджували інфлюенс-маркетинг в готельному бізнесі України. Відтоді почала спілкуватися з блогерами та побачила цю професію з іншого боку.
Пізніше усвідомила: блогінг може бути як допоміжний інструмент для бізнесу. Увесь цей час я була тою людиною, контент якої не «залітав» — я розвивалась виключно на експертності та на постійній роботі. І так тривало три роки. Згодом, все вийшло. Мені й дотепер цікаво далі розвиватися в цьому напрямку, оскільки блогінг — це бізнес і він на пряму пов’язаний з проявленням людини.
— Який контент ви продукуєте?
— На сьогодні я продукую декілька видів контенту. Перше — це освітній — на моєму YouTube-каналі. Він про маркетинг, Instagram та діджитал-сферу.
Ще транслюю лайфстайл. Для того, щоб комусь було цікаво слухати експертність, люди мають зрозуміти, що ви за людина, чим живете та про що думаєте. А для цього треба, крім експертності, продукувати особистий контент.
Також у своєму блозі я підіймаю теми, які «болять» суспільству, не боюсь відкрито говорити про свою позицію. Наприклад, я виступаю за захист і права жінок, підтримую ЛГБТ, займаюсь захистом тварин, не їм м’яса та допомагаю притулкам. Я люблю свою країну та хочу, щоб в цій країні в майбутньому жили мої діти, щоб було здорове сильне суспільство — це є моєю Big Idea. Я абсолютно щира до своїх підписників.
— Знаю, що ви маєте понад дві тисячі учнів, яких навчаєте блогінгу. Поясніть, чому цьому треба навчатись?
— Блогінг — це такий самий бізнес, в якому ви можете зробити дуже багато помилок. Відповідно треба вивчати, як він працює. На приклад, копірайтингу, створенню відео та фотоконтенту, який чіплятиме людей та буде їм подобатись.
Своїх учнів я вчу писати бізнес-модель, щоби зрозуміти, як саме робота буде монетизуватись та приносити гроші; вчу, які є правила поведінки бізнес-етики в листуванні з клієнтами; вчу правилам маркетингу та продажів.
Мої учні працюють з юридичними аспектами — як зареєструватися, платити податки, правильно підписувати договори з клієнтами. Повторюсь, що блогінг — це такий самий бізнес, в якому є свої правила, якому треба вчитися для того, щоб швидше досягти своїх цілей.
— Які найпоширеніші проблеми роблять блогери-початківці та що робити, щоби бути топовим інфлюенсером?
— Потрібно одразу ставитись до блогінгу як до бізнесу і не приймати все на свій особистий рахунок. Немає різниці між людиною, в якої мільйон підписників і в якої — нуль. Кожна з них є унікальною людиною, а лайки та перегляди — це не критерії оцінки особистості.
Головна проблема, яку я бачу серед своїх вихованців — вони пробують щось зробити та чекають швидкого результату, магії, що в них все залетить. А коли очікування не виправдовуються, їм стає важко і вони здаються, виправдовуючись, що «це не для них».
Для цього і потрібне оточення, ментор, який скаже, що це нормально, що ми працюємо не на швидкість, а на результат. Нічого швидко не відбувається!
Особисто в мене блог не виходив три роки, я шукала концепцію та бізнес-модель, яка запрацює. У мене ніколи не залітали пости на мільйони переглядів, щоб до мене прийшла аудиторія. Натомість вийшло завоювати довіру через рекламу. Тому мій висновок такий: щоб стати успішним, треба працювати не по дедлайну, а йти до результату, який комфортний для вас.
— Розкажіть тепер який прибуток можна мати з блогінгу?
— Заробіток залежить від того, що ви продаєте, як просуваєте контент та в який спосіб обираєте монетизацію своєї аудиторії. Але для того, щоб продавати рекламу, потрібні охоплення, а щоб вони з’явились потрібен час і робота над особистим брендом. Тому це не є ідеальною формулою монетизації для тих, хто тільки починає або в кого маленький блог.
Коли у вас є увага, то ви можете починати просувати свій бізнес, послуги, робити колаборації. Коли ви є твердим експертом, тоді можете розглядати вже різні бізнес-моделі від особистих консультацій до створення продуктів, загальних вебінарів, освітніх лекцій, шоу, книг тощо. Тоді вже монетизація залежить від того, яку бізнес-модель ви обираєте, який буде середній чек, яку продуктову матрицю побудуєте. А далі починається гра в бізнес з великими оборотами, в якому немає стелі. Блогери, за бажанням, можуть заробити мільйони доларів!
— Тепер перейдемо до форуму для блогерів. Віднедавна ви заснували Orange Forum. Розкажіть більше про нього.
— Ідея створення Orange forum в мене з’явилася одразу, коли почав розвиватись мій блог. Виникло нестерпне бажання мати ком’юніті, обмінюватись досвідом з колегами та роботи разом цікаві проєкти.
Втім швидко зрозуміла, що в Україні немає однієї спільноти для блогерів. Що не скажеш про конкуренцію між блогерами — її вистачає. Але ця конкуренція, з точки зору бізнесу, не виправдана, оскільки це виключно емоційна історія, а не економічна. У нас недостатньо сформованих спеціалістів-блогерів на ринку, тому немає здорової конкуренції.
Відтак, я захотіла заснувати конференцію, де будуть об’єднуватись різні сфери разом — і блогінг, і бізнес. Загальна ідея Orange forum — це змінити в суспільстві ставлення до слова «блогер», щоб люди зрозуміли, що це бізнес, класна професія, в яку вкладається велика праця.
Я хочу донести до мас: блогінг — це бізнес-сфера. Хочу щоби люди почули про справжніх блогерів, які можуть відповідати за обличчя цієї індустрії.
— На кого орієнтований такий захід?
— Захід орієнтований на людей, які слідкують за блогерами, працюють з ними, або хочуть поповнити ці лави. Конференція створена для обміну інформацією або досвідом, комунікації та нетворкінгу, обʼєднання різних направлень. Тобто, якщо у вас є маленький блог, який ви хочете розвивати, тоді вам до нас. Якщо у вас є бізнес і вам потрібно більше клієнтів — вам теж до нас. Якщо ви хочете працювати за кулісами, бути продюсером, менеджером, директором, піарником блогерів — відповідь така сама.
— Я правильно розумію, що це буде перший великий форум про введення блогінгу в нашій країні?
— З погляду обʼєму і формату спікерів — так. Ми перший і найбільший форум в Україні, який обʼєднує направлення в діяльності блогерської сфери. Це точно не останній наш проєкт, ми плануємо продовжувати організовувати конференції на постійній основі, оскільки це дуже потрібно нашій країні.
— Як обирали спікерів з різних галузей для заходу?
— Я вважаю, що блогерство — це ідеальне посилення будь-якої професії, і коли я обирала спікерів на форум, мені було важливо взяти лідерів з різних напрямів. Було єдине «але» — всі вони стовідсотково мусили мати відношення до блогінгу.
На прикладі Маші Єфросиніної бачимо ідеальне поєднання лідера думки з індустрією блогінгу, де створюється контент для порушення важливих соціальних питань. Сергій Притула, завдяки інструментарію і співпраці з блогерами, робить шалені й неймовірні збори. Всі наші спікери мають відношення до індустрії, їхня основна задача — поділитись досвідом з партнерства, колаборацій та надихнути.
— У списку спікерів — імена медійних людей, які допомагають наближати перемогу: Катерина Прокопенко, Сергій Притула…
— Зараз кожен свідомий українець робить усе, що наближатиме перемогу України. Тому звичайно, що на сцені будуть люди, які роблять неймовірні речі на всесвітній арені для нашої країни та є її голосом.
Кожен блогер, підприємець сьогодні ризикує своїм бізнесом, оскільки нам видаляють, блокують сторінки за те, що ми говоримо правду.
На форумі нам дуже важливо синхронізуватись в меседжах, підтримувати одне одного, тому що насправді морально і фізично бути лідером думок під час війни зовсім нелегко.
- Розкажіть детальніше про програму форуму? Скільки панелей буде?
— Упродовж всього дня учасників очікує дуже насичена програма. З десятої ранку до самого вечора будуть виступати відомі спікери. Все побудовано на тому, щоб дати користь, якість, емоцію і не розтягувати великі виступи.
Раджу обов’язково приходити з самого ранку і залишатися до самого вечора, виділити собі цей день, тому що тут буде велика кількість впливових особистостей, яку ви ще не бачили.
— Зараз всі намагаються фінансово допомогти захисникам. Чи від Orange Forum буде така допомога?
— Звичайно! Ми зробимо спільний збір з блогерами та підприємцями, які будуть присутні на цьому проєкті. Але всі подробиці — на Orange forum.
Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua