Невиконана обіцянка столичної влади. Чому не будують метро на Виноградар?

Девелоперські компанії з 2016 року, коли мер Києва Віталій Кличко оголосив про будівництво метро на житловий масив Виноградар, звели тисячі квартир на місці садів агрокомбінату “Пуща-Водиця”. Близьке розташування до майбутніх станцій для багатьох стало визначальним фактором при виборі житла. Проєктанти сприяли забудовникам, спрямувавши метро до нових ЖК, а не до старої забудови Вітряних Гір і Виноградаря. Терміни закінчення робіт не раз посувалися, останні півтора року темпи будівництва близькі до нуля. Велика війна – не є основною причиною, адже у столиці реалізуються масштабні автомобільні проєкти.

Як йдеться у матеріалі Економічної правди “Чому не будують метро на Виноградар?”, головна причина зупинки робіт з продовження Сирецько-Печерської гілки метрополітену на Виноградар – фінансові махінації компанії “Київметробуд”. Вона є генеральним підрядником будівництва. Київська місцева прокуратура з’ясувала, що в травні 2019 року посадовці “Київметробуду” розмістили понад 1,5 мільярда гривень, отримані з бюджету міста на будівельні роботи, на депозит в Укргазбанку. Як встановило слідство, нараховані відсотки вони використали для власного збагачення.

За даними слідства, отримані прибутки “Київметробуд” переказав на рахунки ТОВ “Профі-факторинг”. Останнє спрямувало ці гроші компаніям, пов’язаним у тому числі з народним депутатом Вадимом Столаром. Іншу справу розслідує Нацполіція. Її слідчі з’ясували, що “Київметробуд” переказав 140 мільйонів гривень ТОВ “Позитив-В” і 390 мільйонів гривень – ТОВ “Київметротонельбуд” як аванс на закупівлю будматеріалів та виконання робіт.

Столична прокуратура вирішила стягнути отримані підприємством відсотки. У січні 2023 року апеляційний суд підтримав цю позицію і залишив чинним рішення суду першої інстанції про стягнення з “Київметробуду” понад 139 мільйона гривень до столичного бюджету. Загальна сума фінансових вимог прокуратури до “Київметробуду” становить 218 мільйонів гривень. Судові баталії тривають.

Гроші виділяються, а метро не будується 

Влітку начальник комунального підприємства “Київський метрополітен” Віктор Брагінський заявив, що роботи зі зведення метро на Виноградар відновлять у вересні 2023 року після коригування науково-проєктної документації. Наприкінці 2022 року КП замовило коригування проєкту і заплатило за нього 69,4 мільйона гривень. У відповіді на запит журналістів необхідність коригування проєктної документації на підприємстві пояснили зміною щільності забудови, державних будівельних норм та рекомендаціями науково-технічного супроводу будівництва.

На сторінці тендеру в Prozorro йдеться, що в оновлений проєкт будівництва впишуть можливість залучення інвестицій, запуску нової ділянки метро трьома чергами і необхідність знесення деяких об’єктів. На запитання, чи відновили роботи у вересні 2023 року, заступник начальника столичного метрополітену Дмитро Пінчук повідомив, що “Київметробуд” відновив будівництво у вересні 2022 року і нібито весь останній рік воно триває.

Однак за спостереженнями мешканців, блогерів-оглядачів та депутатів Київради, прохідницький щит між станціями “Сирець” та “Мостицька” не працює, а на відкритій ділянці між “Мостицькою” та “Проспектом правди” виріс підлісок. Прохідницький щит вирив лише один тунель на підземній ділянці будівництва, а відсоток готовності відкритої ділянки в “Київському метрополітені” оцінювати не беруться. Дати завершення будівництва і пуску руху поїздів визначать після коригування проєкту і з урахуванням бюджетного фінансування.

Загальна кошторисна вартість будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на Виноградар з будівництвом електродепо становить 11,2 мільярда гривень. Останній платіж на рахунки “Київметробуду”, за даними порталу Spending, відбувся в жовтні 2022 року: 1,5 мільйона гривень на зарплати співробітникам за першу половину лютого 2022 року.

Що в підсумку

Ситуація складна, багато залежить від акціонерів і керівництва “Київметробуду”. Відновити роботу і піти на угоду зі слідством – найкраще рішення. Такий варіант можливий, якщо одна зі сторін корпоративного конфлікту відмовиться від боротьби або поставить її на тривалу паузу.

Невиконані обіцянки міської влади побудувати метро бʼють по її рейтингу. Востаннє в Києві відкривали нову станцію (“Теремки”) десять років тому. Розірвати договір з “Київметробудом” і провести новий тендер – гірше рішення, адже є ризик не повернути кошти платників податків і відповідати за свої дії в суді. У виграші лише забудовники територій агрокомбінату “Пуща-Водиця”, які можуть продавати майбутні квартири “біля метро” ще багато років.

Як виглядатимуть майбутні станції “зеленої” гілки

Загалом на Сирецько-Печерської лінії метрополітену передбачені ще 4 нові станції метрополітену: “Мостицька”, “Варшавська” (“Проспект Правди”), “Виноградар” та “Вулиця Маршала Гречка”, повідомляло Суспільне. Спочатку метрополітен отримає перші дві станції, а потім інші. 

Станцію “Мостицька” планують розташувати неподалік від кінцевої зупинки тролейбуса №5. На даху вестибюля хочуть облаштувати газон. Сама станція буде із зеленими колійними стінами та гранітною підлогою. У проєкті передбачені шумопоглинальні екрани, які сховають під панелями з перфорованого фіброцементу. Глибина станції буде 17 метрів.

Макет станції київського метрополітену

Макет станції київського метрополітену “Мостицька”

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

  • У Києві на станції метро "Золоті ворота" відкрили нову виставку: що там показують
  • У Кличка відповіли, чи будуватимуть паркінг замість зеленої зони поблизу Протасового Яру в Києві
  • У Києві ремонт скверу імені Кошиця біля Дарницької РДА обійдеться у понад 2 мільйони гривень: що зроблять
  • Кияни критикують єдиний квиток на громадський транспорт: що їх обурює

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь