“Синя” гілка метрополітену як червоний маркер проблем. Чи дізнаємось причину і тривалість ремонтних робіт?

“Синя” гілка метрополітену як червоний маркер проблем. Чи дізнаємось причину і тривалість ремонтних робіт? 23.01.2024 12:00 Укрінформ Майже 2 місяці минуло від закриття перегінного тунелю між станціями "Деміївська" та "Либідська”. Однак пристрасті щодо причин появи плавуна та тривалості ремонтних робіт не вщухають

Аварійна ситуація в тунелі на “синій” гілці київського метро спричинила не лише закриття частини перегону, а й транспортний колапс. Анна Д., яка мешкає на лінії, як і Ірина Ч., вже звикли до старої-нової кінцевої “Либідська”. Обидві співрозмовниці заселились у район Голосіївський ще до появи метрополітену нової протяжності. То ж звикання і прокладання нових маршрутів від “Либідської” до своїх осель для них не було аж такою проблемою. Навіть більше – обидві співрозмовниці кажуть, що наземний комунальний транспорт рухається часто “як гуси  –  один за одним” і навіть в “години пік” сісти у другий-третій автобус, якщо не поспішаєш, можна. Проблемою, яка залишається для обидвох співрозмовниць, є зупинка транспорту під час тривоги – про це попереджали експерти і раніше.

Однак два питання залишаються поки що без відповіді – причина закриття “Деміївської” та період, на який закрито метрополітен на цій ділянці. Не дивно, що подія такого масштабу та екстреність закриття викликали чимало різних варіантів щодо причин підтоплення. Які з них підтримують експерти і чому саме – читайте у матеріалі Укрінформу.

Які прогнози наступних ремонтів?

Кирило Степанець, києвознавець, дослідник малих річок Києва та дигер. Фото з архіву Кирила Степанця

Раптова зупинка руху на цьому напрямку порушила загалом питання стану комунікацій київської під- та надземної частини метрополітену. Про підтоплення інших станцій, зокрема “Вирлиці”, “Голосіївської”, “Почайної” та “Тараса Шевченка”, заговорили одразу. Наявність води у тунелях на станціях метро “Олімпійська”, “Академмістечко” всполошила містян і знову викликала хвилю припущень про “все пропало”. Однак фахівці, які працюють у цій сфері, наголошують, що вода у тунелі це природно. Кирило Степанець, києвознавець, дослідник малих річок Києва та дигер, каже: “Вода і підземелля – це нерозривні речі. Для цього використовують спеціальні дренажні лотки, які проходять в тунелях і від яких у місцях, де вода накопичується, є дренажні перекачки: насоси, які перекачують надлишок води в систему міської каналізації. Сказати, що все у нас в метро погано, я б не сказав».

Так само заспокоює і Олександр Сергієнко, інженер, директор науково-дослідного центру “Інститут міста”, мовляв, це втома матеріалів, які з часом втрачають свої властивості. “Вода це природній стан підземки”, – наголошує експерт.

Віктор Брагінський, начальник КП “Київський метрополітен” .

Начальник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський у розмові з “LB” днями теж пояснив і дещо зіронізував, що дивно, що вода є у лотках для збирання води. Насправді це теж нормальний процес і водовідведення справляється із цими проблемами…

Ремонтів потребують і мостові переїзди, про стан яких у метрополітені знають і вважають прийнятним для руху. "Закріплені за КП "Київський метрополітен" конструктивні елементи естакади метро через річку Дніпро знаходяться у задовільному технічному та працездатному стані", – відповів очільник Київського метрополітену.  Хоча перевірка 2018 року оцінила стан мосту Метро у 4 бали за п'ятибальною системою оцінки аварійності.

Фото ілюстративне

Однак запевнення очільника підземки щодо контрольованої ситуації поки що покриваються новими викликами, з якими доводиться працювати у плановому та позаплановому режимах. Особливо вони дошкуляють Оболонсько-Теремківській лінії.

“Синя” гілка,  з човниками…

Питання поточних ремонтів залишається відкритим, оскільки розуміння потреб у метрополітені і думки фахівців часто-густо не збігаються. І це теж нормально. Скажімо, інформація про можливе закриття тунелю на тій – таки “синій” гілці між станціями метро “Тараса Шевченка” та “Почайною” знову викликало чергове обговорення серед експертів та містян. 

Віктор Брагінський заспокоює: “Від “Героїв Дніпра” до станції “Почайна” тунелі стабільні, просідання немає. Там під час будівництва “Дрімтауну” застосували безпекові заходи з гідроізоляції та укріплення тунелів, тому ситуація повністю стабільна“.

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь