Міносвіти планує об’єднати шкільні “Історію України” та “Всесвітню історію” у один предмет. Серед причин такого об’єднання – виразніший погляд на історію України як невід’ємного складника європейської та загалом світової історії.
Міністерство освіти України планує планує об’єднати шкільні предмети “Історію України” та “Всесвітню історію” у один, – йдеться у відповідному наказі відомства “Концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти”.
Згідно з документом, однією з причин таких змін є погляд на історію України як невід’ємну частину європейської та світової.
– Під упливом російсько-української війни та дов’язаних із нею трансформацій міжнародних відносин Україна опинилася в епіцентрі геополітичних процесів. Це спонукає до виразнішого погляду на Історію України як невід’ємного складника європейської та загалом світової історії. У системі загальної середньої освіти такий підхід має бути реалізований шляхом запровадження єдиного загальноосвітнього курсу історії, ключовим виміром якого буде взаємодія України і світу в історичній ретроспективі, – вказано у документі.
Також таким чином планують спростити викладання для вчителів.
– Курс історії надасть додаткові переваги також для вчительства, як-от: можливість керувати навчальним процесом, ефективно використовуючи години навчальних занять; зосередитися на основних питаннях змісту; зробити навчання історії змістовно та інтелектуально наповненішим; швидше досягати навчальних цілей, тобто реалізовувати компетентніший підхід; вивільнити час для обговорень і виконання ученицями/учнями практичних завдань, зокрема для реалізації навчальних проектів; диференціювати навчання відповідно до зацікавлень учнівства; оперувати повнотою власних знань і досвіду, – йдеться у тексті наказу.
Сам міністр освіти Оксен Лісовий вказує, що такі зміни дадуть змогу представляти історію України та всесвітню як єдину хронологічну оповідь упродовж усього навчання.
– Що своєю чергою допоможе учнівству розуміти історію України в глобальному контексті, – пише Лісовий.
Також посадовець зазначив, що документ є рамковим, тобто визначає шляхи подальшого реформування історичної освіти і не вносить зміни в чинні накази МОН, модельні навчальні програми, підручники тощо.
Приєднуйтесь до нашіх каналів в Telegram: