Бездіяльність замість розвитку: як державні інституції підривають майбутнє авіації

Президент Київського авіаційного інституту Ксенія Семенова каже, що бездіяльність Державної авіаційної служби підриває майбутнє авіації. Рішення передати документальне забезпечення гелікоптерів Мі-8 компанії з російськими зв'язками викликало резонанс.

Бездіяльність замість розвитку: як державні інституції підривають майбутнє авіації

Українська авіація має потенціал та спеціалістів, готових рухати галузь вперед. Однак замість підтримки вона стикається з бездіяльністю державних установ, які не використовують наявні можливості для ефективних рішень навіть у воєнний час. Президент Київського авіаційного інституту Ксенія Семенова розповіла про виклики та можливості для галузі, пише УНН.

Деталі

Українська авіація працює під час війни, зокрема військова та вантажна, але, за словами президента Київського авіаційного інституту Ксенії Семенової, держава соромиться підтримувати галузь – бракує державного представництва, захисту потенціалу та належних умов для розвитку.

В авіації є питання, над яким Державна авіаційна служба України чомусь не дуже працює. Є моряки, які можуть легально подорожувати за кордон на суднах. Але пілоти не можуть. Ми пускаємо моряків, тому що є дуже потужна галузева асоціація і дуже потужне лобі, в тому числі на рівні деяких депутатів. І немає кому лобіювати інтереси пілотів.

– зазначила Ксенія Семенова.

Президент KAI наголосив, що реальні кроки для галузі цивільної авіації можливі вже зараз. Один з них – відновлення комерційних вантажних рейсів, але за це хтось має взяти на себе відповідальність. Державна авіаційна служба могла б стати двигуном змін, але її бездіяльність підриває майбутнє авіації.

Авіація — це дуже специфічна галузь. Якщо не підтримувати кваліфікацію працівників та інфраструктуру в аеропорту, доведеться будувати все з нуля. І це коштуватиме дорожче, ніж утримання.

– наголосила Ксенія Семенова.

Відсутність провідної ролі Державної авіаційної служби України у розвитку цивільної авіації не дивує, адже її нещодавні рішення експерти та політики називають не лише неефективними, а й критичними для держави. Йдеться про резонансне рішення про передачу права ведення ремонтної документації гелікоптерів Мі-8 приватній іноземній компанії AAL Group Ltd, яка пов'язана з російським оборонним комплексом.

Згідно з відкритими джерелами, компанія AAL Group Ltd зареєстрована в Об'єднаних Арабських Еміратах у Міжнародній вільній зоні аеропорту Шарджа (SAIF), яка має репутацію офшорних податкових пільг та високий рівень секретності щодо власників бізнесу. Компанія має сертифікацію російського авіаційного заводу, що входить до холдингу «Вертольоти Росії», що свідчить про її тісні зв'язки з російською оборонною промисловістю. У низці видань також зазначалося, що бенефіціаром AAL Group може бути «Ростех». Крім того, компанія неодноразово фігурувала в так званих «сірих» схемах ремонту вертольотів в Іраку та Афганістані. А у 2024 році AAL Group Ltd оголосила про партнерство з південноафриканською Paramount Group, яку міжнародні ЗМІ пов'язують з можливими постачаннями зброї Росії для ведення війни проти України.

Таким чином, позиція президента Управління цивільної авіації України Ксенії Семенової щодо роботи Державної авіаційної служби накладається на ширший контекст – авіаційна галузь залишається без державної підтримки, а спеціалізований регулятор замість курсу на розвиток приймає деструктивні рішення. Такі кроки, серед іншого, загрожують обороноздатності, адже гелікоптери Мі-8 є основою армійської авіації та Повітряних сил України.

Ми вам нагадаємо

Українські державні підприємства, які мають багаторічний досвід та всі необхідні компетенції, також прагнули отримати право вести ремонтну документацію гелікоптерів Мі-8. Однак численні заяви від цих підприємств практично ігнорувалися Державною авіаційною службою та її керівником Олександром Більчуком, який наразі відсторонений від виконання своїх обов'язків у зв'язку з дисциплінарним провадженням.

Коментуючи ситуацію, колишній заступник Генерального прокурора, адвокат Олексій Баганець наголосив, що у разі навмисного фаворитизму до компаній, пов'язаних з бізнесом та економікою країни-агресора, такі дії можна кваліфікувати як спрямовані на підрив національної безпеки України.

У парламенті також лунають вимоги скасувати це рішення. Депутат Федір Веніславський назвав дії Державної авіаційної служби «антидержавними», а Михайло Цимбалюк наголосив на їхній економічній недоцільності та неприпустимості у воєнний час.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь