США визнали компанію, якій Державна авіаційна служба України довірила ведення ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8, непридатною для співпраці.

Транспортне командування армії США визнало AAL Group Ltd непридатною для співпраці через можливі зв'язки з російською оборонною промисловістю. Однак Державна авіаційна служба України доручила цій компанії ведення ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8.

США визнали компанію, якій Державна авіаційна служба України довірила ведення ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8, непридатною для співпраці.

Командування транспортних сил Збройних сил США (USTRANSCOM) визнало непридатною для співпраці іноземну компанію AAL Group Ltd, яка може бути пов'язана з російським оборонно-промисловим комплексом. Однак це не завадило Державній авіаційній службі України передати цій компанії права на ведення ремонтної документації гелікоптерів Мі-8МТ(MTV), пише УНН .

Як зазначено в документі, після розгляду іноземних структур, Командувач Транспортного командування Збройних сил США у травні 2024 року визначив низку компаній як непридатні (непридатні) для співпраці.

Список включає 38 компаній, що працюють в авіаційному секторі. Більшість з них пов'язані з Росією. Серед них AAL Group Ltd. також внесена до списку нерекомендованих для співпраці.

Згідно з інформацією з відкритих джерел, ця компанія зареєстрована в митній, тобто офшорній, зоні ОАЕ. Її заснували колишні військовослужбовці Сергій Крапівцев та Олег Фідельський. За даними ЗМІ, саме через цю компанію російський «Ростех», підпорядкована йому компанія «Оборонпром» та дочірня компанія ВАТ «Вертольоти Росії» переказували кошти в офшори, а також отримували іноземні контракти, наприклад, на місії в Афганістані.

Кінцевим бенефіціаром діяльності AAL Group Ltd ЗМІ називають голову російської державної корпорації «Ростех» Сергія Чемезова, близького до президента Росії Володимира Путіна.

Судячи з усього, на момент створення AAL Group Ltd, Фідельський вже мав досвід створення офшорних компаній для російської оборонної промисловості. Як свідчить щорічний звіт ворожої «Вертольоти Росії», державна компанія співпрацювала з INTERNATIONAL ROTORCRAFT SERVICES FZC, заснованою Олегом Фідельським у 2009 році. Основним видом діяльності цієї компанії є технічне обслуговування, ремонт та надання післяпродажного обслуговування вертолітної техніки російського виробництва в ОАЕ.

Цікаво, що обидві компанії Фідельського – AAL Group Ltd та INTERNATIONAL ROTOCRAFT SERVICES FZC – зареєстровані в одному ангарі в митній зоні Об'єднаних Арабських Еміратів та мають ідентичний вид діяльності, тобто обидві фактично обслуговують інтереси «Ростеха».

Також варто зазначити, що для виконання іноземних контрактів компанія AAL Group Ltd модернізувала гелікоптери на потужностях авіаційного заводу в Улан-Уде (Росія).

Навесні 2013 року Фідельський намагався отримати від «Рособоронекспорту», очолюваного головою ради директорів, близьким до Путіна Чемезовим, «Сертифікат ремонтної організації на типи військових літаків». За даними журналістів, він навіть пропонував створити спільне підприємство з «Рособоронекспортом» та «Вертольотами Росії» для ремонту гелікоптерів.

Про тісні зв'язки між AAL Group Ltd Фідельського та «Ростехом» свідчить також той факт, що ще у 2013 році Московський машинобудівний завод «Знам'я», що входить до холдингу «Технодинаміка» держкорпорації «Ростех», поставив ЗАТ «ВнешАвіаТранс» стендове обладнання, призначене для ремонту вертольотів Мі-8/17, для подальшої передачі AAL Group Ltd. Постачання здійснювалося в рамках реалізації російської державної програми розвитку ремонту агрегатів власного виробництва в сервісних центрах за кордоном.

Договір на постачання універсального модульного стенду для проведення приймально-здавальних випробувань цих агрегатів було укладено між ТОВ «AAL Group» та організацією, уповноваженою на постачання продукції та обладнання за кордон, ЗАТ «ВнешАвіаТранс».

Додамо

Командування транспортних операцій США (USTRANSCOM) — одне з одинадцяти об'єднаних командувань Міністерства оборони США, що забезпечує американське відомство повітряними, наземними та морськими транспортними засобами.

Ми вам нагадаємо

Раніше УНН повідомляв, що на початку серпня Державна авіаційна служба України повідомила про нібито успішне вирішення питання ведення ремонтної документації гелікоптерів Мі-8 шляхом визначення компанії, яка матиме право цим займатися. Назву компанії відомство не уточнило.

Пізніше з'ясувалося, що йдеться про компанію AAL Group Ltd, зареєстровану в Об'єднаних Арабських Еміратах, у вільній від міжнародного аеропорту Шарджі (SAIF) зоні – іноземну компанію, яка працює в офшорній юрисдикції. За повідомленнями ЗМІ, кінцевим бенефіціаром AAL Group Ltd може бути російська компанія «Вертольоти Росії», що входить до складу державного оборонного концерну «Ростех».

В результаті цього рішення українські авіаремонтні підприємства, зокрема ті, що обслуговують бойові гелікоптери для Збройних Сил України, Національної гвардії та інших структур сектору безпеки, зобов'язані координувати свою діяльність з ремонту, технічного обслуговування та модернізації гелікоптерів Мі-8 з компанією, яка може мати зв'язки з російською оборонною промисловістю. Це включає узгодження технічної документації, специфікацій на ремонт, стану окремих літаків, обсягу робіт та іншої конфіденційної оборонної інформації.

Член Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Веніславський звернувся з депутатськими запитами до СБУ щодо проведення правоохоронцями відповідного розслідування такого антидержавного рішення, а також до Уряду з вимогою звільнити голову Державної авіаційної служби Олександра Більчука.

Після того, як ситуація стала публічною, Кабінет Міністрів вирішив тимчасово відсторонити від посади голову Державної авіаційної служби Олександра Більчука, і проти нього триває внутрішнє розслідування. Крім того, Служба безпеки України також проводить відповідну перевірку, а парламент розглядає можливість створення Тимчасової слідчої комісії.

«Укроборонпром» виступив проти передачі ведення ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8 компанії AAL Group Ltd, зазначивши, що серед ризиків такого рішення є можливість витоку конфіденційної інформації під час війни.

Коментуючи ситуацію, експерти зазначили, що в Україні є сертифіковані вітчизняні компанії з відповідними компетенціями, які з 2014 року здійснюють технічне обслуговування та ремонт гелікоптерів Мі-8 та внесені до державних реєстрів постачальників послуг. Водночас експерти попереджають про ризики витоку інформації щодо бойових модифікацій цих гелікоптерів, льотної конструкції та технічних особливостей літака, що може ускладнити їх подальше обслуговування.

Таким чином, рішення Державіаслужби не лише викликає питання щодо національної безпеки, а й ставить під сумнів підтримку вітчизняного авіавиробника загалом.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь