Зміни в умовах відтермінування від мобілізації з листопада: важлива інформація

З 1 листопада 2025 року в Україні вступають в дію оновлені правила оформлення перенесень від мобілізації, націлені на посилення прозорості та переведення процесу в цифровий формат. Значна частина перенесень буде автоматично подовжена, а надання документів можливе в електронному вигляді через додаток “Резерв+” або особисто у ЦНАП.

Нові правила відстрочок від мобілізації з 1 листопада: що треба знати

З 1 листопада поточного року в Україні змінюється порядок оформлення відкладень від мобілізації. У Міноборони докладно роз’яснили нововведення і відповіли на поширені запитання, інформує УНН.

З 1 листопада 2025 року в Україні набирають чинності оновлені правила реєстрації та пролонгації перенесень від мобілізації

– повідомили у військовому відомстві.

У Міноборони зазначають: вони спрямовані на збільшення відкритості, боротьбу з корупційними діями, полегшення процесу і перехід до електронної системи оформлення.

Відповідні корективи до урядової постанови №560 передбачають автоматичну пролонгацію відкладень, електронну форму як основний спосіб реєстрації, а також переміщення подання паперових документів до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Ми усуваємо зайві документи та запити, щоб ТЦК мали змогу зосередитись на завданнях мобілізації. Близько 600 тисяч перенесень будуть подовжені без додаткових дій громадян і черг у територіальних центрах

– підкреслив міністр оборони України Денис Шмигаль.

“Більше 80% перенесень вже доступні для оформлення в режимі онлайн, переважна більшість з них буде подовжуватись автоматично на основі даних, які вже є в розпорядженні держави. Сервіс подачі документів на перенесення буде доступний в будь-якому зручному ЦНАПі”, – зазначила заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових перетворень і цифровізації, Оксана Ферчук.

Міноборони роз’яснює, що змінилося та як діяти військовозобов’язаній особі, яка має право на перенесення.

Головні зміни

1. Автоматична пролонгація

Усі перенесення, підстави для яких можливо підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з плином часу, будуть подовжуватись автоматично. Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи та подавати клопотання.

Перенесення автоматично подовжуються для таких категорій:

  • особи з інвалідністю;
    • тимчасово не придатні до служби;
      • батьки трьох і більше дітей до 18 років;
        • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
          • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
            • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
              • ті, хто опікується батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
                • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
                  • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
                    • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;
                      • особи, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;
                        • родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
                          • особи, незаконно позбавлені волі через агресію рф;
                            • військові, звільнені з полону.

                              2. Оформлення онлайн у “Резерв+”

                              9 типів перенесень вже можна оформити онлайн у додатку “Резерв+”. Послуга доступна для таких категорій:

                              • особи з інвалідністю;
                                • тимчасово не придатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
                                  • батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
                                    • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
                                      • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
                                        • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
                                          • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
                                            • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
                                              • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.

                                                Перелік буде розширюватись. Ще два типи перенесень з’являться в додатку найближчим часом. Отримати їх зможуть:

                                                • ті, хто опікується батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
                                                  • батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.

                                                    3. Оформлення особисто у ЦНАП

                                                    Для тих, чий тип перенесення ще не переведений у цифровий формат, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи та недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можливо подати клопотання про перенесення в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

                                                    У такому випадку адміністратор ЦНАП отримує та сканує документи й передає їх в електронному вигляді до відповідного ТЦК та СП для прийняття рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом прийому документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.

                                                    4. Модернізація паперових довідок

                                                    З 1 листопада 2025 року паперова довідка про перенесення з печаткою не потрібна. Тепер головним підтвердженням перенесення є електронний військово-обліковий документ у додатку “Резерв+”.

                                                    Якщо відсутня можливість скористатися додатком, можна роздрукувати паперову версію. Отримати файл для друку можливо:

                                                    • у додатку “Резерв+”;
                                                      • через портал “Дія”;
                                                        • за потреби – звернутися за роздруківкою військового документа до ТЦК та СП (або ЦНАП, якщо йдеться саме про документ з перенесенням).

                                                          До кінця жовтня ТЦК та СП приймають клопотання за старим порядком. З 1 листопада подати клопотання про перенесення можливо тільки через Резерв+ або ЦНАП.

                                                          Як оформити перенесення

                                                          Клопотання подаються через додаток “Резерв+” або в ЦНАП (залежно від категорії перенесення). 80% перенесень можуть бути оформлені через мобільний додаток “Резерв+”. З 1 листопада 2025 року ТЦК та СП більше не будуть приймати від громадян клопотання про перенесення.

                                                          Якщо ви подали клопотання за старою процедурою і ще не отримали результат про рішення, все одно повідомте відповідний ТЦК та СП.

                                                          Як подати клопотання про перенесення, якщо не використовую “Резерв+” або не зміг оформити в додатку

                                                          Поцікавтесь, чи впроваджена послуга у вашому ЦНАП, та зверніться до адміністратора згідно з графіком роботи установи.

                                                          Як дізнатись, чи отримав перенесення, якщо не використовую “Резерв+”

                                                          Адміністратор ЦНАП повідомить вас про результат розгляду клопотання та зможе роздрукувати електронний військово-обліковий документ з відміткою про перенесення.

                                                          Якщо у перенесенні відмовлено і вам потрібен офіційний документ про це, він надійде на вашу електронну пошту або його можна отримати у ТЦК та СП з печаткою.

                                                          Як відбуватиметься автоматична пролонгація

                                                          Якщо ви вже оформили перенесення і воно підпадає під автопродовження – нічого робити не потрібно. До кінця жовтня користувачі Резерв+, які мають перенесення, отримають повідомлення про автопродовження.

                                                          Зверніть увагу: якщо система не зможе підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність ваших даних у державних реєстрах), перенесення не буде подовжено. Якщо все ж маєте підстави для перенесення, спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах.

                                                          Що робити, якщо перенесення мало автоматично продовжитись, але цього не сталося

                                                          Ймовірно, у державних реєстрах не знайдено підтвердження підстав для пролонгації. У такому випадку спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах онлайн.

                                                          Джерело

                                                          No votes yet.
                                                          Please wait...

                                                          Залишити відповідь