Найближчими днями в Україні прогнозується суттєве зниження температури, сніг, ожеледь.
Хто ще не встиг підготуватись – зробіть це зараз. Зимові шини, зимовий омивач, перевірте акумулятор, подбайте про наявність засобів очищення авто від снігу й обмерзання (невелика складна лопата – також може стати в пригоді, закиньте в багажник).
Олексій Білошицький, перший заступник начальника Патрульної поліції України розвінчав міфи у водіїв щодо “зимової гуми”.
Міф 1
Коли мій дід чи батя їздили на “москвичах” та “жигулях” ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було добре.
Правда 1
Нормально не було. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це однаково, що ходити в дерев’яних “башмаках”, бо колись у них ходили й було нормально. Насправді ні дід, ні батько не відмовилися б від більшого комфорту й безпеки, якби в них була така можливість. Але її не було. Важливо, що інтенсивність руху й кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору й менше можливих ситуацій на дорозі. Однак, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями й механіками вони не були.
А ще вони “нарощували” гуму, коли вона зношувалась, а потім це “нарощування” відлітало цілим пластом прямо на трасі
Міф 2
Зимові шини такі самі, як літні і все це – маркетинг.
Правда 2
Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється. Якщо не вдаватися до формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за високих температур. Коли ж температура менше ніж 4-7 градусів вище нуля, літня шина починає “дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою, замерзає і перетворюється на ковзанку.
Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, а отже мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.
Міф 3
Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.
Правда 3
Яким би хвацьким водієм, хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси й найдовший гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А “хвацький молодець”, скоріш за все, в’їде в нього, оскільки буде мати довший гальмівний шлях.
Міф 4
На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити.
Правда 4
Насправді важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового “взуття”. Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.
Міф 5
Можна зекономити та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.
Правда 5
Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту – машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.
На фото приклади тих, хто повірив у міфи.
Не вірте в міфи, керуйте відповідально.
Приєднуйтесь до нашіх каналів в Telegram: