У Кирилівській церкві прозвучать твори Миколи Дилецького та шедеври невідомих авторів епохи бароко

Цієї неділі, 17 вересня у Кирилівській церкві відбудеться концерт «Микола Дилецький: must hear».

Це нова музична програма від партесної лабораторії Musica Sacra Ukraina, яка також доступною в форматі онлайн-трансляції. До неї увійшли твори українських анонімних авторів та генія партесів Миколи Дилецького. Окрасою дійства стане знаменитий Воскресенський канон, який є справжнім музичним символом українців, як же відомі «Щедрик» Миколи Леонтовича чи «Молитва за Україну» Миколи Лисенка.

Афіша заходу.

В акустиці та атмосфері Кирилівської церкви звучатимуть квартети, а також 6, 8 та 12 голосні твори.

Тож шанувальники класичної музики мають унікальну можливість пізнати глибше та насолодитися справжніми шедеврами старовинного українського хорового мистецтва.

Програма концерту «Микола Дилецький: must hear».

1. Микола Дилецький «Тіло Христове»

2. Твір анонімного автора «Сіде Адам прямо рая»

3.Твір анонімного автора «Приближається душі кінець»

4. Твір анонімного автора «Оле, оле окаянная душе»

5. Микола Дилецький «Воскресенський канон»

Виконавці: Ансамбль Partes та Наталія Хмілевська — художня керівниця
Наталія Ключинська — наукова консультантка проєкту
Олексій Грицишин — звукорежисер проєкту
Ольга Шуміліна — наукова реконструкторка версії Воскресенського канону

Проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду.

Коли: 17 вересня о 15:00

Де: вулиця Олени Теліги, 12.

Вхід за запрошеннями, онлайн-трансляція — для всіх охочих.

Нагадаємо, що Микола Дилецький (1630–1690) — композитор, музичний теоретик, диригент, педагог.

Народився у Києві. Закінчив Віленську єзуїтську академію, продовживши навчання у Варшаві. Працював регентом церковного хору і вчителем хорового співу в Києві, Вільно (Вільнюсі) та інших містах. Автор концертів та численних церковних композицій.

У 1675 у Вільно написав польською мовою трактат «Грамматика пѣнія мусикійскаго», яка містила відомості з теорії музики, композиції партесного співу. Вважається, що у цьому творі узагальнено досвід українського церковного співу попередніх століть та музики барокового стилю.

На думку музикознавців, Микола Дилецький добре засвоїв європейську музичну композиторську техніку, пристосувавши її до рідного середовища. Відстоював провідну роль пісні в процесі «омирщення» церковної музичної грамоти. Як просвітник стояв біля колиски нової національної освіти та мистецтва.

Тож, виконання творів музичної спадщини композитора є чудовою нагодою для тих, хто хоче пізнавати себе та Україну через музику.

До теми: Литовські гості та камерні акценти осені: концерти вересня у столичній філармонії.

Також цими вихідними, на сцені Київської опери відбудеться прем’єра мюзиклу «Піноккія» Бориса Севастьянова.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь