Український літак Ан-32P Firekiller компанії XENA допомагає Чорногорії гасити лісові пожежі. Об'єднані Арабські Емірати покрили всі витрати на операцію.
Літак АН-32П української компанії XENA продовжує допомагати Чорногорії боротися з лісовими пожежами. Українці вкотре довели, що є надійними партнерами, які готові прийти на допомогу в будь-який момент. УНН вирішив детальніше розповісти про особливості українського «пожежника» та цьогорічні місії, в яких він був задіяний.
Пожежа в Чорногорії
Український пожежний літак прибув до Чорногорії за домовленістю між прем'єр-міністром країни Мілойком Спаїчем та віце-прем'єр-міністром і міністром закордонних справ ОАЕ шейхом Абдаллою бін Заїдом Аль Нахаяном. Об'єднані Арабські Емірати взяли на себе всі витрати на гасіння пожежі – від пального до оплати роботи українського екіпажу.
Перший політ “пожежника” успішно завершено! Усі витрати на літак, український екіпаж та паливо повністю покривають наші друзі з Об'єднаних Арабських Еміратів.
– оголосив прем’єр-міністр Спаїч на своїй сторінці в соціальній мережі X.
Той факт, що для цієї місії було обрано саме цей український літак, не випадковий. Ан-32П «Файркіллер» здатний скидати до 8000 літрів води за один раз, покриваючи певну площу. Завдяки швидкій перезаправці він може доставляти до 32 000 літрів води на годину, працюючи на висоті 40 метрів зі швидкістю 250–260 км/год. Це робить його надзвичайно економічним та ефективним для гасіння пожеж у гірській місцевості.
Наразі гасіння лісових пожеж у Чорногорії все ще триває.
Досвід роботи в Туреччині
Гасіння пожеж у Чорногорії – не перший міжнародний контракт української компанії. XENA давно зарекомендувала себе як надійний партнер, який приходить на допомогу у скрутні часи. З початку робіт у 2021 році українські екіпажі виконали понад 900 бойових вильотів лише в Туреччині, скинувши близько 7,3 мільйона літрів води та вогнегасної рідини. Уряд Туреччини зазначив, що український Firekiller довів свою ефективність та універсальність під час гасіння лісових пожеж у складних умовах.
Завдяки XENA та АН-32П нам вдалося значно підвищити ефективність пожежогасіння в рамках нашого сезонного бюджету.
– сказав Махмут Окудан, керівник авіаційного відділу Головного управління лісового господарства Туреччини.
Успіх залежить не лише від технологій, а й від людей
XENA, єдиний комерційний експлуатант літака АН-32P Firekiller, встановлює нові стандарти в авіаційному пожежогасінні завдяки неперевершеній ефективності та експлуатаційній універсальності.
– зазначили в компанії.
Варто зазначити, що ефективність забезпечується не лише обладнанням, а й командою професіоналів. Більшість пілотів та бортінженерів української компанії – це колишні військовослужбовці з понад 20-річним досвідом роботи. Вони здатні працювати в надзвичайно складних умовах: поривчастий вітер у горах, високі температури та інтенсивні польоти.
У компанії зазначили, що в пікові дні український екіпаж виконує 10–12 місій на день, що вимагає максимальної витривалості та концентрації.
Приклад XENA демонструє, що українські авіаційні компанії здатні конкурувати на міжнародному рівні. Більше того, авіація є стратегічним сектором української економіки, а її підтримка та розвиток – це інвестиція в майбутнє країни. Цю аксіому чітко розуміють і в Європейському Союзі – вони роблять ставку на підтримку та розвиток авіації в найближчі десятиліття.
Сьогодні ці місії з гасіння пожеж стали можливими, незважаючи на складні умови для української авіації. Адже з 2022 року небо над Україною закрите, і авіакомпанії змушені шукати способи підтримки своєї діяльності. Той факт, що з 1 січня 2025 року підприємства втратили низку податкових пільг та преференцій, які дозволяли їм підтримувати виробництво під час війни, не додає оптимізму. Поки влада шукає вихід – як підтримати бізнес, XENA першою в Україні розпочала комерційні операції з використанням Ан-32П і вже довела свою ефективність у міжнародних місіях.
Українці, попри складну ситуацію вдома, вкотре прийшли на допомогу міжнародним партнерам та довели, що у складній ситуації на нас можна розраховувати. Наш Firekiller – це доказ того, що навіть у часи війни українська авіаційна галузь залишається конкурентоспроможною на світовому рівні, пропонуючи унікальні технології та висококваліфікованих спеціалістів.