Причина НП на метро «Деміївська»: помилки будівництва чи палі під забудову? 21.12.2023 17:00 Укрінформ Єдиної точки зору щодо причин і термінів відновлення метро наразі не існує
Час із екстреного закриття на «синій» гілці Київського метрополітену станцій від «Деміївської» до «Теремків» був перенасичений припущеннями, ідеями, політичними і панічними заявами щодо причин підтоплення та тривалості обстеження і відновлювальних робіт.
Ми зібрали головні версії аварійного закриття метро на Теремки, які циркулювали у міському середовищі, і прогнози щодо тривалості робіт з відновлення руху. Жодна із версій ще не підкріплена висновками фахової комісії, оскільки терміни для ретельного дослідження спеціальною слідчою комісією становлять шість місяців.
ЩО СТАЛОСЬ?
Якщо узагальнити версії розгерметизації тунелю біля станції «Деміївська», їх три:
Директор комунального підприємства «Київський метрополітен» Віктор Брагінський.
Директор комунального підприємства «Київський метрополітен» Віктор Брагінський на брифінгу наступного після закриття дня повідомив, що з’ясуванням причин займатиметься профільна комісія, і наголосив, що ця ділянка є найскладнішою, тому «тунель побудований двома методами: механічним (з щитом) та немеханічним. І саме на цьому зіткненні, де перехід від частини, що будувався механічним методом, до частини, що будувався немеханічним (тобто без застосування бурових пристроїв – ред.) методом, зараз є тріщини».
9 грудня за дорученням прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля відбулося засідання Державної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС), де обговорювалися питання ймовірні причини НП на «синій» гілці київського метрополітену. За словами директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора, міський голова «поінформував членів державної комісії про стан справ на синій лінії. Ще з кінця листопада технічні працівники Київського метрополітену спостерігали потрапляння води та винос піску в тунелі між станціями «Деміївська» і «Либідська». Це відбувалося на ділянці довжиною 14 метрів. Потік води та винос піску збільшувалися, тож метрополітен звернувся до Київського державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій із запитом про висновки щодо причин того, що сталося, а також – щодо прогнозу розвитку ситуації. Зробивши обстеження, інститут дав висновок: є загроза руйнування тунелю, що може призвести до аварійних наслідків. І тоді на комісії Київської міської адміністрації й було прийняте рішення про зупинку руху потягів метрополітену від станції «Либідська» до «Теремків». Тобто ніякої надзвичайної події не сталося, а була загроза виникнення надзвичайної події місцевого значення».
Олександр Тимченко, депутат Київради.
14 грудня Київрада створила тимчасову контрольну комісію (ТКК), яку очолив депутат Олександр Тимченко (фракція «Європейська солідарність»). У її складі працюватимуть 7 депутатів. ТКК має остаточно встановити причини інциденту, забезпечити контроль за проведенням ремонту ділянки тунелю між «Либідською» та «Деміївською», а також – перевірити стан тунелів всіх інших ліній столичної підземки.
ТО ЩО ЦЕ БУЛО? ВЕРСІЇ
Одна із найпопулярніших версій, яка активно поширюється серед містян, – щільна наземна забудова вздовж тунелів «синьої» гілки. Зокрема, саме на цю причину вказують й інші експерти, а в мережі оприлюднили список проблемних станцій. Олег Симороз, київський активіст, ветеран, говорить про всю “синю” гілку, починаючи з півночі міста – з Оболоні. Причину просідання тунелів між зупинками «Героїв Дніпра» і далі він пояснює саме цими причинами: «Героїв Дніпра» – тріщини на станції внаслідок незаконного будівництва ТРЦ «Оазис» над станцією, яке Кличко називав «укріпленням ґрунтів»; «Мінська» – будівництво ЖК впритул до станції метро з порушенням ДБН; «Оболонь» – будівництво ЖК прямо над станцією з грубим порушенням ДБН, яке просував ексрадник Кличка – Максим Бахматов – як наслідок, критичний вплив на вестибюлі та станцію з низькою закладкою; ділянка «Почайна» – «Контрактова площа» – просідання тунелів, порушення габариту; «Поштова площа» – через будівництво «скляного містка Кличка» на Володимирській гірці ґрунтові води змінили горизонти та пішли в тунель, порушивши його ізоляцію; «Васильківська» – «Виставковий Центр» – просідання тунелів, додатковий вплив незаконних ЖК, які побудовані впритул до станцій неглибокого закладу».
Ну і прогін між «Либідською» і «Деміївською», де в останні роки паль під фундаменти набито дуже багато – два ТРЦ, чисельні висотки…
Схожої версії дотримується і Віктор Петрук, урбаніст, автор альтернативного (але так і не реалізованого) проєкту реконструкції трирівневої Шулявської розв’язки. Нині він захищає країну, командує танковим взводом. Зокрема, в інтерв’ю радіо НВ пан Петрук відзначив: «З високою ймовірністю йдеться, що це може бути пов’язано із будівництвом другої черги «Ocean Plaza». До цього будівництва ділянка метро функціонувала нормально. Мені здається, що правди ми не дізнаємось, бо експертиза в Києві зараз політично заангажована. Скоріше за все, нам говоритимуть про складні умови і «попередників», які неправильно щось там будували».
Андрій Вітренко, голова постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету
За ситуацією зараз уважно стежать і в Київраді. Андрій Вітренко, голова постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету запевняє: «Ця проблема не єдина. «Червона» лінія – ділянка між станціями «Дніпро» і «Гідропарк», де ми знаємо про стан мосту Метро, але там не ведуться відновлювальні роботи.
Щодо «синьої» гілки – «Героїв Дніпра», «Мінська», «Оболонь» – ми знаємо про критичне просідання тунелів внаслідок будівництва ТРЦ «Дрім Таун» (цей ТРЦ було відкрито у 2009 році – ред.), «Почайна» – «Контрактова» – просідання тунелів з порушенням габаритності. Це все – критичні історії для життя нашого міста».
Источник: www.ukrinform.ua