Український літак XENA залучено до гасіння пожеж у Чорногорії

Український пожежний літак Ан-32П компанії “XENA” бере участь у гасінні лісових пожеж у Чорногорії. Операція фінансується ОАЕ, що демонструє ефективність української авіації.

Український літак XENA залучено до гасіння пожеж у Чорногорії

Незважаючи на війну, закрите небо та надзвичайно складні умови для авіаційної галузі, українські компанії не лише виживають, а й отримують міжнародні контракти. Яскравим прикладом стала участь українського пожежного літака Антонов АН-32П у гасінні масштабних лісових пожеж у Чорногорії, повідомляє УНН.

Літак, що експлуатується українською компанією «XENA» – єдиним у світі комерційним оператором Ан-32P, прибув до Чорногорії за домовленістю між прем’єр-міністром країни Мілойком Спаїчем та віце-прем’єр-міністром і міністром закордонних справ ОАЕ шейхом Абдаллою бін Заїдом Аль Нахаяном.

Пожежний сезон у регіоні у розпалі, а залучення української компанії «XENA» значно посилило можливості держави у боротьбі зі стихією. Як повідомив на своїй сторінці в соціальній мережі «X» прем'єр-міністр Чорногорії Мілойко Спаїч, усі витрати, пов'язані з операцією, включаючи паливо та витрати українського екіпажу на гасіння пожежі, взяли на себе ОАЕ.

Те, що влада ОАЕ обрала для цієї місії саме АН-32П української компанії «XENA», не випадково. Адже літак має переваги перед іншими: він здатний скидати до 8 тисяч літрів води за один раз та покривати площу до 35 на 160 метрів одним скиданням або 20 на 300 метрів послідовними скиданнями, працюючи на висоті 40 метрів зі швидкістю 250–260 км/год, що робить його надзвичайно ефективним для гасіння пожеж у гірській місцевості. А завдяки швидкій заправці він може доставляти до 32 тисяч літрів води на годину.

Ефективність забезпечується не лише обладнанням, а й командою «XENA». Адже переважна більшість із них – колишні військовослужбовці з досвідом роботи понад 20 років. Які знають, як працювати у складних умовах: різкі пориви вітру в горах, високі температури та інтенсивність польотів. У пікові періоди пожежогасіння екіпажі компанії «XENA» виконують до 10-12 завдань на день, що вимагає максимальної витривалості та концентрації.

Ми вам нагадаємо

Українська авіація переживає непрості часи. З 1 січня 2025 року підприємства втратили державні податкові пільги: звільнення від податку на прибуток, ПДВ, земельного податку та імпортного мита на комплектуючі. Саме ці механізми дозволили під час війни модернізувати виробництво, запускати нові проекти та зберігати робочі місця.

Незважаючи на це, як показує приклад компанії XENA, українська авіація продовжує конкурувати на міжнародному рівні та демонструє унікальні можливості, які мають бути підкріплені довгостроковою державною підтримкою.

Більше того, XENA, заснована у 2019 році, була першою компанією в Україні, яка розпочала комерційну експлуатацію з використанням Ан-32П. Вона вже має міжнародний досвід: лише в Туреччині екіпажі XENA виконали понад 900 бойових вильотів та скинули понад 7 мільйонів літрів води.

А розгортання українського літака-“пожежника” в Чорногорії – це не лише приклад ефективної міжнародної співпраці між трьома державами: Україною, Чорногорією та ОАЕ. Це також демонстрація того, що навіть у воєнний час українська авіаційна промисловість здатна конкурувати на світовому рівні, пропонуючи унікальні технології та висококваліфікованих спеціалістів.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь