Доставляли навіть в Африку: історія українського бренду «Ні грама драми», який допомагає ЗСУ

Повномасштабна війна стала потужним поштовхом до самоідентифікації українців. У найважчі часи активно розвивається українська культура, народжуються нові проєкти.

А особливо важливо, коли вони мають важливу суспільну місію. Одним з таких є український бренд одягу та аксесуарів «Ні грама драми», який працює на засадах соціального підприємництва.

Він виник в Одесі у квітні 2022 року, у розпал війни в Україні. Втім одяг та аксесуари створюють на виробництвах у Києві, Бучі, Львові та Одесі.

Особливістю бренду є те, що увесь чистий прибуток передують на потреби українських військових.

«Вечірній Київ» поспілкувався зі співзасновницею «Ні грама драми» Катериною Липською про життя бренду і те, як він допомагає нашим воїном під час війни.

Катерина Липська, співзасновниця бренду

— Бренд «Ні грама драми» був створений на базі волонтерського штабу у розпал війни. Як виникла така ідея?

— Все почалося з повномасштабного вторгнення. Наш фаундер Стефанія Сагайдак з перших днів повномасштабного вторгнення почала брати активну участь у залученні ресурсів на допомогу армії. Вдень і вночі волонтерила у гуманітарному волонтерському центрі в Одесі. На початок війни він був найактивнішим волонтерським центром на півдні України.

Стефанія Сагайдак

У березні зрозуміли, що джерела донатів і можливості у людей їх робити зменшувалися. І Стефанія шукала якийсь спосіб підтримувати донати та закупівлю для армії. І тоді виникла ідея створити збір коштів, пропонуючи щось на заміну за донат.

Створили перші моделі наших футболок з патріотичними принтами. Люди, які купували цю футболку, знали, що частина коштів перераховується на потребу армії.

На той час це була не унікальна ініціатива. Вже з’являвся патріотичний мерч. Але ми не хотіли асоціюватися з чимось агресивним, войовничим. Хотіли плекати любов до всього українського, тому наші принти ми шукали серед митців. Передивлялися дуже багато робіт, щоб знайти символи, які могли б транслювати любов до України.

— Яким був ваш перший принт?

— Наш перший принт називався «Квітучий тризуб». Це зображення класичного тризубу, але з квітів, маку і паростків. А другий принт називався «Любіть Україну». Це серденько в хмаринці в кольорах прапора.

— Як ви збирали команду? Наскільки вона велика зараз?

— Починали збір команди через пошук у соцмережах. Казали, що нам потрібні волонтери. Працювали на волонтерських засадах першу частину свого шляху. Тоді у нас були зміни по дві-три години, бо на день тільки в такому об’ємі могли люди волонтерити. Зараз наша команда — це 20 співробітників у штаті. і приблизно 70 — на аутсорсі.

— Якими завданнями займається ваша команда?

— У нас умовно є розподілення на логістику, склад, виробництво, продажі, маркетинг, продукт, піар та розвиток. У кожного є своя роль.

— Яка ваша роль у цьому бренді?

— У ході нашої співпраці зі Стефанією ми стали партнерами. Я наразі її кофаундер. Я не автор ідеї, але весь шлях ми проходили разом і наразі моя роль — це операційний директор.

— Розкажіть, чому така назва бренду?

— Це уособлення нашого життєвого кредо та позиції. Ми щиро віримо, що переможемо. І ніякої драми. З будь-якими подіями ми завжди зустрічаємося обличчям до обличчя. Нам дуже хочеться, щоб Україна у світі трактувалася, як нація переможців, а не жертва. Ми потребуємо не жалоби, а співпраці, підтримки, допомоги. І у нас колись був товар — хустка «Світло переможе темряву». І я думаю, що це частина того, що мається на увазі під нашою назвою.

— Ви починали з футболок, але зараз ваш асортимент значно розширився. Чи співпрацюєте ви з якимись брендами, і що нині ви пропонуєте?

— У нас наразі є одяг, аксесуари, в тому числі прикраси. Ми постійно додаємо нові продукти, розширюємося, масштабуємося. Деякі (товари — ред.) знімаємо з виробництва. Усі наші продукти особисто розроблені. Ми не беремо під реалізацію чиїсь ідеї, а все виготовляємо самостійно і залучаємо до цього ресурси.

Восени минулого року у лінії одягу, окрім футболок, з’явилися худі та світшоти. І зовсім нещодавно вийшла базова колекція жіночого одягу. Вона не патріотична, але це наша також особиста розробка.

— Увесь чистий прибуток передаєте на потреби воїнів ЗСУ. Як ви взаємодієте з військовими?

— Спочатку приймали заявки безпосередньо від командирів бригад. Але зрозуміли, що некомпетентно розподіляємо свої фінанси. Щоб бути більш ефективними, почали співпрацювати з фондами. Зараз це фонди «Корпорація монстрів» та «Хвиля 91». Перераховуємо кошти на їхні розрахункові рахунки. І подальше розподілення коштів вони виконують самостійно.

— На початку створення вашого бренду ви так само співпрацювали з якимись організаціями? Чи самі закуповували товари військовим?

— Спочатку закуповували самі. Це були турнікети, дрони, бронежилети, взуття та одяг.

— Чи робили підрахунки, скільки допомоги вдалося передати армії від моменту заснування бренду?

— Так, звичайно, ми рахуємо. Бо це частина нашої звітності перед покупцями. На сьогодні це приблизно 2,7 мільйона гривень.

— Перед якими труднощами ви поставали під час роботи?

— Працювати під час війни дуже нелегко. Є багато нюансів стосовно логістики, небезпеки, відсутності певних товарів в Україні або сировини. Але особисто для мене найважчим періодом був зимовий блекаут, бо більшість виробництв не могли працювати без електроенергії.

Команда «Ні грама драми» під час блекауту

Є технологічні процеси, які потребують непереривного електропостачання. Наприклад, лиття прикрас триває декілька годин. І якщо його перервати, то треба буде або починати з початку, або буде зіпсований виріб.

Ми тоді повністю відповідали своїй назві та шукали всі можливі способи, як підтримувати хоча б мінімальне постачання товарів. Возили генератори з одного виробництва на інше. Пропонували свої руки, щоб виходити на виробництво, на пакування, на прасування. Щоб в ту годину, коли є світло, можна було максимум всього зробити.

— Зараз ви працюєте на власному обладнанні?

— Співпрацюємо з виробництвами. У нас наразі немає власних потужностей.

— Хто ваші клієнти? Це Україна чи відправляєте також за кордон?

— Наші клієнти — це українці, як в Україні, так і за кордоном, а також громадяни інших країн. Не знаю, як так сталося. Можливо, удача. Можливо, ми щось правильно зробили. Але з моменту першого релізу отримали велику міжнародну підтримку. Ми вже доставили товари у понад 43 країни світу. Регулярно отримуємо замовлення з Канади, США, Польщі, Нідерландів, Німеччини, Франції та Англії. Доставляли навіть в Японію та Африку.

Український бренд доставляє товари у понад 43 країни світу

— Це українці за кордоном замовляли чи іноземці?

— Іноземці.

— Ви сказали про міжнародну підтримку. Розкажіть детальніше про це. Може, гранти якісь отримували чи іншу допомогу?

— Я маю на увазі, що майже одразу почали отримувати замовлення від громадян інших країн. Можливо, завдяки тому, що нас репостили в інстаграмі українці, які виїхали за кордон. Але грошову підтримку не отримували, функціонуємо завдяки власним доробкам.

— Як часто зараз відправляєте замовлення за кордон?

— Місяці бувають різні. В цілому десь 40% замовлень отримуємо з-за кордону. Це приблизно 200-300 замовлень в місяць, іноді більше.

— Чи плануєте розширювати підприємство?

— У нас розширення і розвиток — це взагалі глобальна ціль. Ми хочемо виходити на нові ринки, ставати більш відомими у світі, давати нові продукти, розширюватися.

Наприклад, є бажання перероблювати старі речі на новий лад. У нас є коралі. Наш продукт — це нове бачення традиційної прикраси. Нам би ще хотілося створити свою нову вишиванку і далі розвивати Україну економічно і культурно на міжнародному рівні.

Коралі

Коралі

— У вас зараз лише інтернет-магазин? Чи існує також фізичний магазин, куди люди можуть прийти?

— Наразі у нас два інтернет-магазини: український та міжнародний. Ми представлені на платформі Brave UA і на маркетплейсі Etsy. По Україні представлені у деяких реселерах. І в найближчому майбутньому планується відкриття в Одесі магазину українських брендів, де ми теж будемо представлені.

— Як ви плануєте працювати після перемоги? Чи думали вже про це?

— Головне — не зупинятися. Продовжувати робити все, що ми робимо, розширювати команду, покращувати якість. Ми впевнені, що українське завжди буде актуально.

Фото надала «Вечірньому Києву» команда «Ні грама драми»

Юлія СЕРГЕЄВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь